Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

måndag 5 januari 2009

Inspiration


God fortsättning och tack snälla ni för alla goa kommentarer!
Vad härligt det är med alla nya möten, all skaparlust som väcks inom mig, alla nya insikter jag gör - tack vare alla fina bloggar som finns och all inspiration de ger och tack vare alla kommentarer som jag får! Det är så himla kul!
Jag har ju inte riktigt haft den tiden till skapande som jag önskat ett tag här nu.
Men, så har jag tagit mig i kragen lite grand, lagt bort bokföring eller vad det nu må vara och bara förlustat mig i kreativitet. Hääääärligt!
Det är ju nämligen det som ger mig energin till att orka just det där andra.



Gjorde en ring i silver med svarta swarowskipärlor. Bilden är urkass, men jag tror ni får ett hum om vad det är jag pysslar med i alla fall.

Vill ni se lite mer så har jag några bilder inne på butikens hemsida http://www.anglarumikil.se/
Gå gärna in där och kika under eget skapande.

Planen framöver är att jag ska avsätta 2 dagar i veckan för skapande så att jag kan ägna mig åt det helhjärtat. Har jag väl klivit in i kreativitetsbubblan så vill jag inte gärna lämna den förstår ni. Jag kommer att plugga musik i öronen och sedan sitta och skapa och tillverka som bara den.

Är det en utopi?

Hoppas inte det för jag har så många idéer som bara väntar på att få ta form.Trådarbeten, smycken, målande osv.

Här ett litet tittskåp jag gjorde för några år sedan, som nu är sålt. Jag målade små akvareller och jag kan lova att den penseln var inte stor den......



Något som är himla kul är att jobba i tråd!!!

Så kul när kunderna kommer in och frågar och jag kan göra något som de söker.

Det här är en toppstjärna till granen som jag böjde till och fixade iordning inför jul.

Hoppas den blev fin i granen där hemma!


Önskar er en trevlig trettondagsafton!


Kramar Mia

10 kommentarer:

Britt sa...

Och du säger att jag är kreativ!!?
Guud, va du är duktig!!

Jag ser verkligen fram emot att komma till din butik.

Britt

Anneli sa...

Vilka fina saker du gör, vilken talang!!
"Go for it girl" Skapandet är så viktigt i livet. Som du kan formulera dig och dina tankar

Hoppas på fortsatt kontakt.
Många kramar Anneli.

PS. Tack för kommentaren.

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din kommentar!

Jag har många idéer på gång vad det gäller mitt kreativa skapande, men ingen ork & lust alls just nu, är bara trött och vill flytta...jag har ju knepiga grannar förstår du..!

Ha en fortsatt fin dag!

KRAM, Jenny

<3

♥ Pia... sa...

Hej..vad fina saker..har ju bara varit inne i din butik en gång..och..det bara måste jag göra om ..när jag kommer till Kil..fast då hiner man inte besöka nåra butiker för det är släkta som kommer först:)..du har en helt ljuvlig butik i varje fall..inspirationen och kreativiteten ..ja det är bara att tacka och ta emot när den kommer..nää nu får jag ägna mej åt mina gäster innan de åker tebaka te Skattkärr...hejhej..PIA

hemtrevnad marie sa...

Gud vilken fin ring...och måla kan du ju sååå bra!
Får nog ta och önska mig lite smycken av Guben...
Ha en fin onsdag!
kraam

Hem T Gårn sa...

hejsan! jag har varit i dinn butik en gång den var verkligen jättefin , du är så välkommen hit. vore kul att ta en kaffe o språkas vid. maria

Hem T Gårn sa...

ska absolut hälsa nästa gång, jo ja tror att jag åker till formex men danmark hoppar jag, är så slitsamt o dyrt, jag ser det mesta på nätet . ha en bra dag maria

Jenny Oak Fae sa...

Hoppas att du också snart finner ett annat boende, vi får hålla tummarna åt varandra..!

; )

KRAM, Jenny

<3

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, tack såå mycket för dina roliga och gulliga kommentareer, jag blir så glad vet du.

Vilken härlig och kreativ människa du verkar vara, du har många järn i elden du.'
Ditt skapande är underbart och du gör så fina smycken och saker, gillar din ring som du visar.
Ja Kil ligger ju inte så speciellt långt bort så jag måste komma och hälsa på dig och din fina butik nån gång.
Var inne på din hemsida och gillade allt som du skrivit under rubriken eftertanke.
Bilderna som Sussie tagit är så fina och fulla av inspiration.
Kram på dig/Ingela.

Unknown sa...

Hejsan Vännen! Ja, det är så spännande att de ska komma från VF, de kommer tydligen den 20:e och antagligen är repotaget med redan på tisdagen efter men jag vet inte säkert jag skriver iallafall om det lite närmre. ha det gott! KRAM Petra