Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

lördag 30 januari 2010

Skapad ur glädje!

Ja mina kära vänner - det ofantliga lyckoruset, som jag befunnit mig i den senaste tiden, har resulterat i skapande och kreativitet som fullkomligt bubblat ur mig.

Jag har skrivit om alla mina sanslösa loppisfynd och som grädde på moset besökte jag min vän Matilda igår. Skulle hämta ett bord som jag köpt och det finns väl inte någon endaste en där ute nu som överhuvudtaget funderar på om jag hittade något annat roligt?!.....
Jag har ju liksom kommit in i detta makalösa "hitta-saker-som-jag-letat-efter-flöde" och med mig i bilen hem hade jag några saker som jag köpt och några som jag mycket tacksamt fick låna med mig hem. De här sakerna är ju så härliga att använda när jag fotar...
Därför fick morgontrötta Mia en extra drivkraft att gå upp tidigt imorse. Jag smög runt i myskläder och arrangerade och fotade och bara njöt av livet.

När den nyvakna dottern kikade in på mig, där jag stod med kameran i högsta hugg, förstod hon moderns sinnesstämning...... En halvtimme senare kommer hon in till mig och säger:
-Nu blundar du mamma! också ledde hon mig varsamt in i köket och lotsade mig fram till kökssoffan. När jag satt mig tillrätta fick jag öppna ögonen och då - DÅ - kan jag säga att jag blev både lycklig och rörd!
Hon hade dukat bordet, tänt ljus och för mig var det bara att frossa i nygjort kaffe, kokt ägg, smörgås med sallad, groddar, skinka och paprika.
Alltså, det här är lycka som inte går att mäta och det är just i de stunderna som jag känner mig som världens lyckligaste!

Nu äntligen ska jag visa er lite bilder på mina smycken!







Detta är en ny design, och det är fler modeller som pockar på känner jag *ler*

Nu händer det mycket kan jag säga och förhoppningsvis kommer bilderna in på hemsidan å det snaraste. Återkommer nog ganska snart skulle jag tro med nya bilder.......

En riktigt trevlig dag önskar jag er alla!
Mia

23 kommentarer:

Viola sa...

Vilken go och omtänksam dotter du har..här är en som oxå haft en underbara dag, har loppat mig hela dagen och gjort så där härliga fynd som man blir så gla utav, så nu är man hemma efter 7 timmar på vägarna, vilka vackra smycken du gör, ser fram emot flera bilder, ha nu en skön kväll min vän, kramen VIOLAN

Vit som snö sa...

Säga vad man vill om lyckan när man hittar ljuvliga fynd men den kan aldrig mäta sej med när barnen gör såna kärleksfulla saker, det slår ju allt!!!
Vackra smycken Mia!!!
Kram Cilla

Home and Lifestyle sa...

Hi Mia!!

The translator doesn't work, so I can not understand your words!! But your pictures are beautiful, I like the case so much!!

Wish you a very nice weekend...in Holland there is a lot of snow again!!

Warm regards, Ingrid

Viola sa...

Skrivmaskinen blir alldeles för dyr att sända ...väger mkt...så den får bli kvar i gårdsbutiken...får väl ta fram den när du kommer...:) kram igen

♥ Pia... sa...

Mia lilla vän vad du är härlig..känner det där lyckoruset som du beskriver....fast nu var det bra längesen som min dotter gjorde så:)..hon flyttade hemifrån för över tio år sedan....japp du va tia går..och jisses så gammel jag blev nu på stört då!!..äsch allting är relativt...:)..smyckena dina var kan man köpa ett??..skulle bra gärna vilja ha ett Miadesignat smycke...
ha en skön go lördagskväll..

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mysig med en dotter som tänker på att mamma behöver påfyllning med lite annan energi oxå. När man är inne i ett riktigt flow känner man varken hunger eller trötthet.
Vilka vackra smycken du har gjort!!
Kram,
Regina

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Åh vad gullig dottern var som dukat upp så fint! Sånt bara smälter man av!

Jättefina bilder och dina smycken är såå fina!!!

Kram vännen, ha en fin söndag!
Mia

Ps blidde det nåt bord hos Matilda :)? (nyfiken bordfanatiker som jag kunde ju inte glömma det, hihi)

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..vad härlig dotter du har, såå härligt att bli serverad frukost !!
Och du..wow vilka smycken du gör...vad du är kreativ, jag baxnar !!Och vilka underbara loppis saker du har hittat, jag ser på bilderna sååå ljuvliga saker !!
Ha nu en toppen dag, jag är ledig idag...guuu så skönt..
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sån rar och snäll dotter du har, såna överraskningar är man glad för länge. Så fina smycken du gör, det halsbandet var så vakert. Det är så roligt och se det du skapar.
Må så gott
Goaste kramen
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej igen. Jodå det blev loppis, åkte in till stan. Har en på Norrstrand där kan man hitta lite udda saker. Köpte bla ett gammalt kaminlock till en Husqvarna nr 17 jättefint med mönster på. Vi kanske springer på varann någon lördag, vem vet.
Kramis
AnnaMaria

Anonym sa...

Woooow, Din blogg är en dejlig pärla!!

Agneta

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Mia. Dina smycken är så otroligte vackra.
Dina barn är ju så underbara, men så har dom ju också en helt otrolig underbar mamma.
Det glädjer mitt hjärta att du har hittat rätt i dig själv, min vän.
Hälsa så gott til barnen.
jag ska hälsa från Rolf också.
Vi hörs.
Ljus & kärlek till dig.
Harriet

Bitte sa...

Vilken gullig dotter du har som gjorde ordning fika sådär... det lät så gott också! :-)

Jag förstår att du har känt dig lycklig över dina fynd när jag ser allt fint på bilderna! Wow :-). Att allt fint dessutom inspirerade dig till att skapa så vackra smycken är ju helt fantastiskt! Jag måste säga att du är otroligt duktig, halsbandet och örhängena känns så speciella och unika.

Ha en fin söndag!

Kramar
Beatricee

Fånga dagen sa...

Jajamensan säger jag bara!
Det räcker att gå in på din blogg för att bli glad. Jag hoppas verkligen att du förstår att det smittar, den glädje du känner.
Och du dina smycken är verkligen vackra de avspeglar din kreativitet och lycka.
Att sen få uppskattning av en kär dotter med frukost och allt därtill måste ju vara pricken över i.
Jag gläds med dig och ser fram emot att se fler av dina kreationer.
Kram Lena

Marie sa...

Vilken gullig dotter du har Mia, så mysigt att hon dukade fram så där mysigt!

Det är så härligt att läsa dina inlägg, det liksom bara bubblar av glädje och kreativitet och man blir sååå glad! Dina smycken är underbara, vad du är duktig!

Kram Kram
Marie

Norregård sa...

Vilken gullig dotter du har!!
Så fina bilder och vackra smycken!
Ha en bra måndag;o)

Kram Kram Malin

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Älskar koffertar stavas det så? ;)...

Pysselpalatset sa...

Godmorgon Mia, Jösset vad fina smycken.. och ditt fyndflöde sen... kan du skicka mig några gram... Kram Jeanette

Tina sa...

Hej Mia!
Hoppas du mår bra! Ditt paket är på väg & du borde få det i dagarna..om du inte redan fått det =))
Kram Tina

Marie sa...

Hej Mia!
Vilken härlig blogg!! Gör att jag blir glad o inspirerad till diversa saker o ting :))
Min egen blogg är jag just nu inte vän med.. Vet inte vad som hänt (än mindre hur jag kan ställa tillrätta) då foto, o annat bara försvunnit ner i ´botten` i sidelementet .. Varit på "antikrunda" idag o njutit o drömt bland vackra ting :D Kram Marie

Lotta-livets väv sa...

Tänk vad underbart härligt att få sätta sig vid dukat frukostbord!
Jag njuter nog mera av en omtänksam middag, eftersom jag är den enda i huset som gillar att gå upp på morgonen....Har också en gullig dotter. Varje söndagkväll bjuds vi på söndagmiddag och Mma Ramotswe på stor hemmabioduk! ....och sniff, sniff på underverket som fått sin första gadd!
Kram, kram
/Lotta

Les Cotrions sa...

Hello Mia! I adore you new old treasures! They all are charming and enchanting! Very nice items for your lovely shop!
Wish you a nice start of February...dreaming Spring!
Big big hugs!
Vale

Anki sa...

VA...vill du ha två??...mm det kanske är bäst, hihi! Vad roligt att du vill vara med...massor av lycka till!
Åh gud vilken gullig dotter du har, det är ju sånt där som värmer ett mammahjärta till max! Vad härligt att du har kvar ditt lycko-tänk...det skulle jag behöva lite nu! Här är det så mycket snö så vi fick inte ens post idag, så jag hoppas plogen kommer snart!
Å vackra smycken har du oxå!

Ha det gott min vän!
Kram kram!