Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 11 maj 2010

Tänk vad man kan hitta.....


Ja, livet är allt förunderligt ändå!
Tillfälligheter gör ibland att man kommer i kontakt med människor, människor som det känns som om man redan kände. Eller är det verkligen tillfälligheter?

Första gången jag träffade Pia var det precis så.
En härligt sprudlande människa, så full av kärlek, omtanke och - ENERGI!!!!!

Den här tjejen är inte typen som sitter hemma och pratar och tycker att "det skulle ju vara väldigt roligt med en web-shop och en blogg" och låter det stanna där!
Nej, det här är tjejen som resonerar som så: Har man drömmar så ser man själv till att de blir verklighet - och det har de blivit nu!

Välkommen till blogg-världen Pia och jag är helt säker på att du kommer att få många nya vänner här, för detta är en härligt givande värld på många olika sätt.

Eftersom hon har ett brinnande intresse för gamla ting så har hon även en web-shop som är väl värd ett besök. Säger bara en sak - pressglas, mmmmmmmm!!!!!

Har ni sett vilket vackert litet fat jag köpt av henne. Det passade alldeles förträffligt i mitt lilla trådstaffli som jag böjt till.

Detta ovala uppläggningsfat i glas med tillhörande bricka fick ju givetvis mitt hjärta att slå några extra slag, så det köpte jag också.

Visst är det vackert?

En närbild på glasassietten.

Två söta dukar fick följa med de också. Är svag för sådana här små godbitar.

Ja du Pia, tänk att jag skulle få mig en "syster" på äldre dar... *ler*

Nu ska jag återgå till skapandet...
Håller precis på att lägga sista handen vid en tavla som är beställd.

Ha det gott!
Mia

17 kommentarer:

Pysselpalatset sa...

Hej Mia, Grattis till en ny härlig bekantskap... Dessa små underverk som händer då och då är bara att greppa och hålla tag i... Ny vänskap blir ovanligare ju äldre man blir... Jag ska genast gå in och titta till... Kramen Jeanette

Fånga dagen sa...

Häftigt med nya vänner!
Det är konstigt och spännande det här med hur man reagerar på olika människor. Vissa känns bara så självklara direkt att det är en del av en själv. Då tror jag man har träffat rätt i alla fall och troligtvis kom den personen i din väg precis när behovet av henne fanns. Så är det för mig också med henne jag är bagarlärling för.
Hon tog kontakt med mig före jul efter att ha sett en gammal lapp som hängt på en läkarmottagning ända sen jag hade mitt företag inom friskvård. Tänk dig en flera år gammal lapp med mitt telefonnummer och just hon såg den och ringer. Ja sen har allt annat hänt också, vi ska jobba tillsammans och redan nu känner jag att jag hamnat helt rätt, vi funkar så bra tillsammans.
Så känner säkert du också för din nyvunna vän.
Jag gläds med dig och glasfaten var så himla vackra.
Ha det så gott nu Mia så hörs vi
Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Underbart med nya vänner.Ja man ska ju ta tillfällena och greppa dom.Konstigt med vissa människor stämmer allt från första stund.Bara så härligt.Önskar dej en fin kväll Kramar Rita ♥

Marie sa...

Härligt med nya vänner! Med vissa människor säger det bara "klick" och det känns som om man har kännt varandra hur länge som helst.

Underbara bilder Mia!

Kram Kram
Marie

Norregård sa...

Hej!!
Härligt med nya vänner!!
Så mycket fint du visar idag Mia!!
Ha det bäst!!

Kram Kram Malin

Galtholmen sa...

Hej Mia,
Som vanligt sprudlande glad o entusiastisk. Härligt att läsa om ny bekantskap. Det förvånar mig inte att du hittar "systrar", för hela du liksom suger till dig likasinnade. Jättehärligt. Berikande o livsbejakande. Grattis, o lycka till med tavlan.
Många kramar o självklart blir jag oxå nyfiken på Pias blogg. Ska genast ta mig en titt.
/Ulrika

♥ Pia... sa...

Men Mia ..vad roligt å få en syster på gammeldara så där:)..Vilken härlig människa du mött där OCH vilket hus hon hade sen..wow..... jag har varit inne på hennes underbara blogg och kikat må du tro..nyfikna jag, vet du:)..ja jag säger precis som du, denna bloggvärla den är fantastisk helt underbar och sannslöst lärorik..finner nya saker som jag lär mej nåt av ..varje dag:)..
Men måste få säge en sak..DU är oxå en sån där ...människa:)..kram på dej..
Pia

Skogslyckan sa...

Mia min mia...jag vet inte hur jag skall bemöta det här. Jag vet bara att jag alltid kommer att minnas första gången jag träffade dig. Du stod på gräsmattan framför scenen, och jag satt där uppe och körde lite Janis Joplin, ja ja jag försökte iallafall. Några månader senare träffades vi "på riktigt", och vi fick nog bägge känslan av systerskap på ett högre plan. Just den där känslan som inte går att förklara i vanliga ord, som bara måste upplevas. Jag sitter här på nattkröken efter att ha jobbat enda tills nu, och får se ditt inlägg, och nu rinner tårarna, finner inte ord. Tack sösterami!

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad härligt med en ny bekantskap...och vilka söta saker du köpte av henne..
Ha nu en toppen helg vännen
Kraaam Anette

Vit som snö sa...

Hej Mia!
Vad härligt det låter att hitta en syster på äldre dar;) Men så är det ju att vissa kliver rakt in i hjärtat på en, det har vi pratat om förr. Jag tror absolut att man kan hitta tvillingsjälar, kanske Pia är din. Jag har haft en tvillingsjäl, en man, men han är tyvärr borta nu, det var en stor sorg. För såna band är sällsynta.
Wow, vilken söt butik hon har, jag var ju nyfiken o kollade länken;)
Hittar massa fint!
Idag lever jag enligt ett av dina kort: Stanna, andas, landa - njut! Och det blev visst en liten länk till dej i boggen för det;)
Önskar dej en supermysig helg söta vännen! Kram Cilla

Inspiration i vitt sa...

Hej söta söta Mia, vad härligt att plötsligt få en syster på äldre dar som du säger hihi. Ibland är allt bara så perfekt.
Fina saker du köpte av henne och jag såg att du varit till gulliga Britt oxå, vilken kul dag. Kram på dig/Ingela.

Conny - Frøken Klara sa...

Hej,. tusind tak for den søde kommentar på min blog. Jeg er også vild med sifon flasker med mønstre eller tal på. Rigtig dejlig weekend når du kommer dertil fra Conny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Söstra di har jag besökt också. Hon har en så fin blogg-butik. Trevlig tjej är det, du fick den bästa av systrar.
Önskar dig en fin långhelg
Varm kram
AnnaMaria

Ingmarie sa...

Log lite för mig själv....Har alldeles nyss fått en kusin på 58 år som jag inte hade en susning om!Tänk vad livet är härligt när sådant händer.

Så trevliga fynd du gjort!
Kramen från mig/Ingmarie

Viola sa...

Visst är det härligt med möten utav nya bekantskaper, får dom nu varje dag när jag har öppet och har redan fått en del stammisar...:0) önskar dig en fin helg..kom snart...kram

Matilda sa...

Hej Mia!
Nu har jag äntligen lite tid över, och ork. Tack för alla fina ord, jag tror faktiskt att det har hjälpt för nu är läget stabilt.

Jag hoppas att vi ses snart.=)

Det finns något på min blogg till dig.♥

Kramar, Matilda.

Bitte sa...

Hej Mia!

Tack för din fina kommentar hos mig :-). Jag har också haft lite tid för bloggen de senaste veckorna, men det är bara så ibland.

Vad härligt det låter med din fina vän, det är så spännande hur våra vägar möts och vilka människor vi möter på vår vandring. Det är lite märkligt, men jag kikade in i hennes webbshop igår kväll då jag såg hennes annons i en tidning. Där fanns jättemycket fint! :-)

Ha det så bra med skapandet och försäljningen! :-)

Många kramar till dig
Beatrice