Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

fredag 11 juni 2010

Perfect match!


Som ni redan vet vid det här laget så är jag så oerhört svag för vackra saker.....

Det sinnliga, det skira väcker så mycket inom mig och jag kan bli så euforisk ibland så jag nästan får lägga band på mig. Kan skriva så översvallande kommentarer när jag ser något vackert hos er andra bloggare så ni säkert undrar hur det står till med mig *ler*
Men, det är verkligen precis så jag känner just då.

Ibland blir jag till och med så inspirerad att poeten inom mig ger sig till känna.

En sen kväll för ett tag sedan kikade jag in hos Eva-Karin/Noll54 och fick se att hon lagt ut bilder på de underbara kopparna Milou från det egna märket Dommo by Gawor!

Ja, vad säger man?
Hur beskriver man i ord dessa underbara koppar?

Ni må tro att jag fick totalt lyckorus när jag förstod att jag vunnit 6 koppar med fat - tack vare att poeten inom mig fick fritt spelrum just den där sena kvällen när jag kikade in hos Eva-Karin.

Nu har kopparna landat hemma hos mig och jag kan lova att de är ännu ljuvligare i verkligheten.

Sen kan man ju inte göra annat än le väldigt stort när det sedan visar sig att armbandet och tavlorna som jag precis gjort klart, och nu står i fullt begrepp att börja fota, är i exakt rätt nyans. De finner varandra direkt och jag står nästan där och jublar!

Snacka om "perfect match"!

Kan man ha vackrare upphängning, än hanken på denna kopp, till ett armband som är gjort av cremevita pärlor, bergskristall och små glaspärlor med silverlyster?

Ja, så drabbades jag då av denna euforiska lycka igen då!

Jag känner precis som budskapet på tavlan!


JAG ÄLSKAR DE HÄR KOPPARNA!

Tack Eva-Karin, tack Edward (Dommo by Gawor) och - ja, faktiskt - tack till poeten inom mig.


Nu ska moderslyckan få fritt spelrum också när jag ändå är så där översvallande.
Här kommer en bild på studenten från igår.

Världens lyckligaste Fredrik tror jag!


Jan hade fixat en upplevelse som man antagligen bara är med om en gång i livet!
Den här bilen är i originalskick från 1960 och en raritet kan jag lova. Så den här åkturen misstänker jag var once in a lifetime.
Behöver väl knappast tillägga att vi tog en glidartur själva sen på kvällen........

Over and out!

Mia

18 kommentarer:

gamla skolan sa...

Grattis till studentsonen !! Åh ! Vilka vackra koppar !! Tänk att du har en väninna som har en likadan provdocka som min , jag har aldrig sett en sådan tidigare , och nu finns det plötsligt 2 !! Jag har ändå letat ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till Fredrik, vilken häftig bil! Den färgen var läcker. Och grattis igen till kopparna, har jag kanske sagt förut, men gör det igen. Visst är dom underbara, och goa och dricka ur också. Jag har mina stående på bordet, vill kunna se dom hela tiden. Så fint armband och tavla, och som du skriver, det är perfekt matchning.
Ha nu en fin helg
Kram till dig
AnnaMaria

Unknown sa...

Åhh, så mycket vackert på en gång! Både koppar, armband, bil och student ;)) Lyckoruset sprider du omkring dig - tack!
Ha en underbar helg!
Kram Allis

Rose Garden Malevik sa...

Klart du får.....kan du ta den från bloggen??
fina koppar :)
Håkan

Norregård sa...

Vilka underbara koppar Mia!! Förstår att du är lycklig över dom!!
Vilken fin son du har, Grattis till honom!
Kram Malin

Skogslyckan sa...

Grattis till de fina kopparna..och till sonen. Min Peter tog också studenten igår, men han åkte Mustang i ösregnet... Vilket underbart armband du gjort, nu är det jag som går i spinn! Kan undra om du lagt in det ännu, får gå in och kolla...
Kramar och en önskan om en trevlig helg! Pia

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej. Grattis till Fredrik :)
Vilka vackra koppar.
Önskar er en trevlig helg.
Kramar

Britt sa...

Men åhh Mia!! Grattis! Kopparna är underbara och jag ser fram emot att få dricka ur dom snart...;-)

Vi ses imorgon.

Kram britt

Vit som snö sa...

Himmel vilken bil!!! Kan tro att Fredrik var lycklig!
O jag tvivlar inte en enda sekund att du var i lyckorus när du vann kopparna för dom är nog de vackraste koppar jag sett!!!
Allt från Gommo by Gawor är såå sanslöst vackert!!!
Nu ska jag sova, för första gången på hela veckan tror jag... Har såå mycket övertid nu att jag tror det räcker tills pensionen;) Igår gick jag 11-01.30, idag 8-21.00.... På order av den allsmäktige.... Och jag som har beslut om deltid pga vårdbidrag av barn. Rimmar lite illa... Det var det "striden" gällde häromdan men att diskutera med en diktator är inte det enklaste.... Men nu ska jag sova o stänga av alla telefoner som kan ringa ut mej.
Ha en underbar helg söta vännen!
Kram Cilla

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig. Nu har jag läst ikapp mig lite. Jag har inte varit runt hos er på ett tag och det hinner hända mycket på ett par dar..Fniss! Vill börja med att Gratulera din stilige Fredrik som tagit studenten. Förstår att det måste ha varit en härlig känsla att få glida runt i den skönheten, vilken bra ide av er! Och så kopparna som också var en skönhet....Vilken tur du har, förstår att dom är goda att dricka ur. Hoppas att du får en trevlig o skön söndag vännen! Massor av Sommarkramar till dig! Therese

Fånga dagen sa...

Mej Mia!
Vad din glädje smittar av sig, härligt.
Ja de kopparna är ju bara så underbara att man dånar.
Psst vilken läcker son du har och jag förstår lyckan med att åka omkring i den där underbara saken från mitt födelseår, de gjorde bra saker det årtalet :)
Ja det låter som om ni haft några riktigt fina dagar, härligt.
Och du, tack för energikicken du delar med dig av till oss andra.
Ha nu en riktigt skön söndag också
Kram Lena

MODERN COUNTRY sa...

Hei Mia,

Ville takke deg for dine enormt herlige kommentarer! Jeg ble så glad for dem alle !! Dine ord smeltet hjertet mitt helt. Takk for at du gir meg slik positiv energi!

Jeg skjønner deg så uendelig godt hvordan du kan føle det når du ser noe vakkert. Jeg tror jeg må være en likedan person, for jeg får ofte høre at jeg blir mer takknemlig enn noen annen av bare en blomst eller som du en fin kopp :)) Gratulerer så mye med gevinsten, jeg tor det var helt rett at de havnet hos deg. Tenk så mange koselige kvelder eller morgener du kan ha med dem!

Ha en riktig herlig start på uka!
Varm klem
Aina

Tigris Predikantan sa...

Glad måste han ha blivit den nyblivna studenten! Var ni inte rädda att få en skråma? Den ser så fin och välvårdad ut ... tror nog sonen var väldigt nöjd, det ser man på hans leende :)!

Lucky Lady sa...

Visst är det en härlig känsla som infinner sig när man hittar DET. Man vet inte riktigt varför man hittat DET och det är så svårt att motstå att köpa. Det händer sällan och det gäller att ta till vara stunden.

Älfgärdet sa...

Underbara koppar till dina vackra smycken! & en son som tagit studenten & fått åka i en såååå vacker bil. Skulle inte ha nåt emot alls :). Pratade med en av mina bästa vänner häromdan & av en slump kom vi fram till att hennes son (Felix) & din dotter gått i samma klass. Hon hade ingen aning om att du hade haft Änglarum som jag har tjatat mig blå om att hon skulle besöka :DD. Så kan det va!

Tigris Predikantan sa...

Det måste varit en härlig känsla att åka i den ... men förstår dock snabb återlämning och en suck ...
:)

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vilka härliga bilder...wow vilken bil...kopparna är ju så vackra och smycket likaså....

Grattis till Fredrik, vilken lycka!

MiaMaria

Huset vid ån sa...

God Morgon vännen! Åhh, Vilken vacker dag att vakna upp till. Solen lyser från en klarblå himmel och fåglarna kvittrar. Hoppas allt är bra med dig. Tack för din goa kommentar inne hos mig, jag blir alltid så glad när jag ser att du skrivit till mig! Och nu fick jag njuta av dina vackra pärlemofärgade koppar en gång till. Och pärlhalsbandet matchar så fint....Hoppas att du får en vacker o skön dag! SommarKramar Therese