Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

torsdag 21 april 2011

Stillsamt...

Det har varit högt tempo ett tag här nu.
Därför var det extra skönt att gå upp tidigt i morse, jobba några timmar och sedan bara landa en stund och göra precis sådant som jag mår så bra av!

Så det blev en stund på altanen....
Med solsken och fågelkvitter...

En stund ute i trädgården...
Jag plockade in vårblommor som får förgylla tillvaron här i påsk...

En stund med kameran...
Jag gick runt och fotade - förevigade saker som jag tycker om...

Ibland är det bara så oerhört skönt att njuta av stillsamheten!
Att bara landa lite grand.

I kväll blir det nog till att ta fram grillen skulle jag tro.
Det är helt perfekt väder för det nu.

Ha en fin påsk!

24 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kände på mig att du satt ute när jag blåste förbi nere på vägen förut. Härligt väder, perfekt för grillning. Och så gulligt ditt nya lamm är!
Önskar dig en riktigt
Glad Påsk
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Låter som en alldeles underbar stund. Satt ute med kaffekkoppen nyss och det är så varmt och skönt mot väggen :)

Glad påsk
kram Maria

Sussi sa...

Är det ett isskåp du har där...? Fiiint! Och det där lammet var ju bara för sött!
Du gör helt rätt som bara kopplar av, njuter och tar det lugnt...det behöver vi alla unna oss ibland. Och påskledigheten passar perfekt för den aktiviteten...speciellt med det vackra vädret vi har. UNDERBART! Ha nu en riktigt härlig påsk.
Sussi

Evelina sa...

Ja, ibland kan det vara skönt att stanna upp en stund... andas.. och bara finnas..
Grillen åkte fram här också ikväll.. Härligt!
Glad Påsk på dig, kram Evelina

Norrfrids Eija sa...

Glad påsk på dig, vännen önskar vi på Norrfrid! Må gott nu och njuuuut våren!

Vintage House sa...

Underbart skåp.....
önskar dig oxå en skön påsk med nära och kära
kram sandra

Lissboden sa...

Hej Mia!
Vilka fina saker du visar och visst är det härligt att stanna till nu när det är så vackert ute och bara njuta en stund.
Jag har därför varit tvungen att prioritera bort datortiden lite och det känns mycket roligare att sitta ned en stund när man verkligen har tiden för det.
Jag önskar dig en fin påskhelg!
Kram från Maria

Galtholmen sa...

Har tänt ljus på bordet, tagit mig en öl och låtit kroppen känna på ordet "stillsamt"... Den gillar det, men myror av stress kryper omkring i dess närhet o oroar.
Tusen kramar till dig o Jan/
Hoppas grillen levererade något riktigt smaskigt:)
/Ulrika

Vit som snö sa...

Låter som en riktigt mysig dag:)
Själv har jag fixat det sista inför trippen till solen så nu kan dagarna gärna gå fort fram tills dess.
Ska jobba resten av påsken så nu blir det snart godnatt här oxå:)
Ha en fin påskhelg Mia!
Kram Cilla

Skogslyckan sa...

Det är dessa stunder som är guldkanten i tillvaron. Och så viktiga att hinna med. Igår fixade jag månadens dukning, och det var en sån stund för mig. Att i timmar bara få sväva ut och pyssla. Resultatet kommer på lördag/söndag. En riktigt fin påsk till dig och familjen.
Kram Pia

Viola sa...

Låter som balsam...ville titta in och önska dig en GLAD PÅSK; ha det så gott ihop med de dina

Kram från VIOLA

Marie sa...

Hejsan Mia, hoppas allt är bra med dig. Fick höra av Britt att vi nästan bor grannar, Riis är ett underbart ställe, även jag har bott där i annexet, 2002. Vill önska dig en riktigt go och glad påsk, kram Marie

Bitte sa...

Det låter som att du hade en härlig stund i stillsamheten, dina bilder bara andas lugn och harmoni också :-).

Önskar dig och de dina en riktigt skön och solig påsk!

Varma påskkramar
Bitte

Rose Cottage sa...

En riktig Glad Påsk på dig också!
Skönt och höra att det finns människor som kan njuta av nuet.

Kram Ulrika

hemtrevnad marie sa...

Glad påsk gumman!

Inspiration i vitt sa...

Hej goa goa goa vän, jag hinner ingenting känns det som och jag är ledsen för det men vill gärna ge dig en stooooor påskkram/Ingela.

Magnus sa...

Hej Mia önskar dig och familjen en fin helg i gult =) Saknar dig vettu snart får vi ses igen ,händer så mycket jag vill dela med dig=) Tack för att du finns i livet mitt!
Kram Magnus den rostige

♥ Pia... sa...

Glaaaa påsk på dej min vän:) Ser att du njuter av din tillvaro.. bra det.. själv gör jag nog det med..ibland korta stunder ibland rejält:)Förtillfället så har jag lite barn och barnbarn runt mej.. iofs så har man det väl lite då och då:)JA jag hade det jättemysigt i torsdags på HTG.. Mia är en sån där lika trevlig och go person som en viss annan Mia och en viss Sussie:)är verkligen glad och lycklig över att ha fått lära känna dessa människor, alla tre:) Hoppas att du får en underbar påsk .. kram på sej..Pia

Anonym sa...

I always think of you often Mia ~ I'm so happy everything is working out for you and I will always send you good energy. Everything looks beautiful as always and whenever your ready to paint send me an email and we'll get started. You will become famous in these parts. :D
I hope we meet someday,
Lots of hugs
Rosemary...XX

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är så vackert och skönt ute nu, som jag har längtat. Härligt att få några dagar ledigt precis när det är som bäst=) En stund för stillsamhet är guld värt, att få försjunka i tankar om ditt och datt, känna in och att bara vara...

Grillat har det förstås blivit idag och middag ute. Önskar dig en riktigt fin helg! Glad Påsk!
Kram,
Regina

Blåbärs och smultronstället sa...

Påskiga fina bilder!
vad härligt att du njutit i solen och trädgården.
Det har jag också gjort.
Nu är det skönt att leva...
Glad påsk!
Kram Susanne

Home and Lifestyle sa...

Dear Mia,

I wish you and your family also a happy Easter....I hope the weather will be wonderful, here we have some sunny days!!

Many hugs, Ingrid

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken helg det blev, sånt här väder skulle det vara på alla helger. Nu har jag putsat fönster och klippt rosor, känns som ryggen ska gå av på mitten. Skulle ha gödslat också, men det gör jag imorgon.
Kram på dig
AnnaMaria

Josefina sa...

I like very much your beautiful work and I congratulate them
have a good day
Josefina
Tijeras y cuchara wordpress.com