Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

måndag 7 november 2011

Tankar i svart/vitt

Vardagen rullar på och det är många tankar som virvlar förbi...
Det känns lite som om det kan liknas vid att det mesta går i svart/vitt faktiskt.

En del stunder känns det tungt = svart
En del stunder känns det ganska bra = vitt

Men mitt i allt detta - som vid första anblicken mest signalerar dysterhet - så finns det ändå en hel del vackert. En slags vacker stillsamhet mitt i allt detta svart/vita...

Jag tänker tillbaka och reflekterar över så mycket jag gått igenom de senaste åren. Och, faktiskt klarat - fast jag kanske inte trott det just då...

Det har varit svårt många gånger, men det har också varit just precis de här gångerna som det efteråt sedan också öppnat sig nya möjligheter i livet.

Och, det är ju fint.

Så då brukar jag tänka så, att nu har jag en hel massa bra att se fram emot framöver - IGEN!

Det här är helt enkelt en del i "livets egen berg-och-dalbana"

Nu ska jag ägna hela min själ och mitt hjärta åt skapandet en stund och det ser jag verkligen fram emot - GOTT :)

Ha en riktigt fin vecka och ta vara på alla små guldkorn i vardagen!

10 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Hej Mia!
Jag vill bara säga aatt jag tänker på dig och förstår att det är något som tynger dig.
Vilken tur att du ändå har möjlighet att se ljusningen som kommr längre fram.
Livet är inte lätt att leva och föe en del människor prövas det hårdare. Konstigt egentligen. Jag önskar dig lycka till med allt och hoppas ditt skapande ger dig mycket skön energi.
Kram på dig.
LEna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Livets berg-och-dalbanor de ingår i det här som kallas livet...därför är det skönt att ha den erfarenheten...att dt faktiskt kommer tider så saker och ting fungerar och känns bra...just nu är jag i nerförsbacken, det kittlar i magen av oro, vad ska hända, när kommer uppförsbacken igen????

Det är då skönt att ha den kreativa delen i livet...i mina alster finns både glädje och sorg, oro och längtan...

Önskar dig en vacker dag!
Kram,
Regina

Photo by Maria sa...

Ja så är ju livet ibland, svart ibland och vitt ibland.. När man är inne i den svarta perioden får man försöka få till det lite grått för att sedan bli mer och mer ljusgrått tills det är vitt igen..

Kram Mia

Vintage House sa...

Hej vännen,
Ja livet är verkligen upp och ner och jag hoppas att du tar dig igenom de tuffa tiderna.
Skönt att ha det kreativa i livet som man kan luta sig tillbaka på..
ta hand om dig !
kram
sandra

♥ Pia... sa...

Hej Mia... försöker läsa mellan raderna och ser lite olika saker.. först så tänkte jag.. ska jag ringa Mia?.. men sen insåg jag..håll ut..
JA som du skriver.. livet är en bergodalbana.. alla människor känner nog av det.. en del tror jag känner mer bara för att "hon" är en känslomänniska.. som du ..som ja...
Jag hoppas innerligt att du snart är på den lugna vägen.. den lugna känslans väg.. stor styrkekram te dej min hjärtevän.. Pia


Nån skrev en kommentar om att svart blir grått och sen ljusare och ljusare.. och sen blir det vitt.. ja nog är det så..

annashusidingtuna sa...

Hej!
Du skriver så fint om livets växlingar, om upp och ner gång och så.
Tur att man inte vet i förväg vad som ska hända...
Kramar till dig!
Kram Anna

It's me sa...

Oh darling i feel the same today....the only thing i do is crying .......i feel very said......and let the tears come......the say that is good for you.....seize the day.......i embrace you.....love from me...xxx...

Viola sa...

Låter som du oxå har det tufft just nu...det gör mig ledsen...tack för din goa hälsning..livet går vidare men vi har mång hinder ännu som ska besegras..så det är svart och vitt även här, styrkekram VIOLA

samson sa...

ja alla har vi en egen berg och dal bana som vi åker i ha det så gott//maggan

Marie sa...

Tänker på dig varje dag! Hör bara av dig om du behöver någon att prata med, bara att ringa isåfall.

Många varma kramar
Marie