Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

lördag 28 januari 2012

Att leva som Pippi Långstrump...

Visst vore det väl härligt ändå, om man kunde leva lite mer som Pippi Långstrump?

Om man kunde leva lite mer här och nu!
Att inte ta livet allvarligare än vad som behövs.
Att välja glädje och att våga stå på sig och vara den man är...

Kommer ni ihåg att jag berättade om mitt nya projekt i förra inlägget?
Att huvudsyftet med det är att ges möjligheten att hitta nycklar till sitt eget välbefinnande?!

Och, visst kan väl en av dessa nycklar vara att just leva lite mer som Pippi Långstrump?

Därför har vi arrangerat en föreläsning som handlar om precis detta.

LYCKA OCH GLÄDJE I LIVET - vad kan vi lära oss av Pippi Långstrump?

Föreläsare är Bengt Starrin. Han anlitas ofta som föreläsare vid konferenser och seminarier och kryddar ofta sina föreläsningar med underhållning - inte sällan från sagornas värld.

Själv kallar han det han gör för FÖREHÅLLNING.

(beskrivande text hämtad från Bengt Starrins hemsida)

Jag ser verkligen, så mycket, fram emot att få lyssna på honom...

För er som bor i trakterna kan jag verkligen rekommendera er att boka in torsdagen den 9 februari kl. 18.30. Föreläsningen kommer att vara i KilArena.

Det här är något som jag tror skulle passa alldeles ypperligt som personalvård.

För den som vill läsa lite mer om Bengt Starrin, titta här eller här.

Nu över till något helt annat, men som också är en av nycklarna till mitt eget välbefinnande.

I kväll ska jag och min pappa på soaré.
Ska bli så trevligt att få klä upp sig, att äta gott, dansa och få umgås.

Önskar er alla en trevlig helg!

16 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Hej, låter som en toppenbra föreläsning och vi behöver alltid lite påfyllnad med kloka råd om hur vi kan förhålla oss till livet. Fina bilder bjuder du också på, hoppas du finner din nyckel i tillvaron! Ha en härlig kväll//Christina

STENLYCKA sa...

Vackra bilder!!!
Jag önskar dig en härlig helg!
Sköt om dig!
Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag kan man säga att jag lekt Pippi, har hängt saker i ett träd ute. Låter som en bra föreläsning en bra start på ditt nya projekt. Kanske är det bilder från den lokalen också... fint är det i alla fall. Ha så roligt med pappa nu ikväll.
Kramar
AnnaMaria

Anki sa...

Låter som en mysig kväll!
Ni får ha det så gott din pappa och du!

Kram!

Norregård sa...

Hej Mia!
Vad du fixar & donar!! Låter som en toppengrej!!

Ha en riktigt mysig kväll:)
Kram Malin

It's me sa...

Have a nice weekend darling.....love from me...xxx..

Monica sa...

Jag tror jag har en "liten Pippi" i mig...försöker i alla fall! Kan säga att du har en underbar föreläsning framför dig! Har själv hört honom.
Må gott.

Photo by Maria sa...

Lite av Pippi skulle alla vara =)

Hoppas ni hade en trevlig kväll..

Kram Mia

gamla skolan sa...

Låter som en riktigt bra och tänkvärd föreläsning !
Hoppas ni fick en härlig kväll du och pappa !!
Önskar dig en mysig Söndag .
Kramar // Susanne ♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh...det låter som en verkligt bra föreläsning, synd att man bor så himla långt bort, annars hade jag ju självklart kommit...om inte annat bara för att få träffa dig !!
Lycka till med allting...
Kraaam Anette

Maria Fridh Olsson sa...

Vilken fin blogg du har! Själv är jag nybörjare och vill göra reklam för min blogg, där visar jag upp möbler o saker som jag fyndat o fixat till.
Välkommen in o kika :)

Mvh Maria

Frøken Anker sa...

Pippi har altid været min yndling. Og Emil! Jeg har prøvet at opdrage mine børn med Pippi og Emil, og det samme sker for mine børnebørn.
Jeg ville ønske, jeg kunne være med til foredraget. Det kan kun være interessant.

God ny uge

Fånga dagen sa...

JA tänk du Mia vad du har rätt. Skulle ju vara härligt det att leka sakletare ena dagen och baka pepparkakor på golvet andra dagen, utan några som helst konstigheter. Jag förstår vad du menar och förstår att denna föreläsning passar dig.
Ja det finns mycket att tänka på i detta livet du. Hoppas allt är bra med dig annars, tänker på dig vet du.
Jag önskar dig en mysig vecka.
Kram Lena

hemtrevnad marie sa...

Hej Mia!
Det vita bordet med spetskant kostar 1900kr och slagbordet 3900 kr, visste inte vilket du menade...kram Marie

Galtholmen sa...

Hej Mia,
Tänkte bara berätta för dig att jag är tillbaka i bloggvärlden igen... Ägnat mitt liv åt eftertanke o kraftsamling. Låter tiden gå och hoppas att vågorna mot min strand sköljer ut det som varit, o in det som ska komma.
Kram

marlene sa...

Hej vilken fin sida du har o vad du skriver bra, tänkvärda ord något vi alla behöver går direkt till hjärtat, ha det gott Marlene