Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

onsdag 21 mars 2012

Så mycket kreativitet - på en gång....

Oj, nu har jag varit oooovanligt kreativ.
Det som gör det hela lite extra roligt är att jag faktiskt har sytt och virkat - och det tillhör verkligen inte min vardag kan jag lova.

Snart är jag klar med min väska, som är gjord av en blandning av nytt, nött och loppisfynd.
Ja, så håller jag på att virka på min väska av matt-trasor...

Och, det bara bubblar i mig av iver. Igår kväll när jag kom hem från Skaparboden var det precis som förra tisdagskvällen...... Var så full av inspiration så jag visste inte riktigt hur jag skulle få mig själv att gå och lägga mig och sova - FÖR JAG VILLE JU INTE LÄGGA IFRÅN MIG SAKERNA!

Till saken hör väl att Weronica - som är ledare för de här syträffarna - är så otroligt duktig och inspirerande så det känns som om jag skulle ro iland vilket sy-projekt som helst. Bara jag vet att hon finns där och stöttar mig *ler stort*

Men, det blir ju annat kreativt också.
Idag har det blivit tuppar....
Och till veckan blir det påskägg....
Snart blir det dessutom medicinsk qi gong....
Och till veckan blir det föreläsning igen. Med Gert Ohlsson. Det ser jag verkligen fram emot så mycket. Har hört att han ska vara väldigt bra.

Till råga på allt så är det ju snart påsk. Undrar lite grand vart tiden tog vägen?!?!...

Men, den här våren är det så otroligt mycket roligt på gång, som jag väntar lite extra mycket på faktiskt, så det gör inget att tiden går fort - samtidigt som jag skulle vilja kunna pausa den lite grand emellanåt.

Här kommer nu lite bilder från skyltfönstret, där jag valt att visa en del av sådant som vi gör i studiecirklarna med påsktema. Svårt att fota genom fönstret men det syns väl hyfsat i alla fall.






Och här kommer några bilder på lite av mitt inspirationsmaterial.......


Ja, det här får jag otroligt mycket inspiration av kan jag lova.

Jag vill passa på att tacka för alla fina kommentarer som jag får. Tusen tack - och tyvärr är jag lite dålig på att hinna med att svara som jag önskar. Det mesta av tiden går åt till skapandet just nu, men det kanske ni redan förstått?!?!.... *ler stort*

Ja, så vill jag hälsa nya följare välkomna. Det är så roligt att ni hittat hit!

Njut nu - alla - av vårvärmen och ha det så gott!

5 kommentarer:

VACKRA hem och interiör sa...

Åh, vem skulle inte vilja vara med där och skapa... så kul att höra från dig. Nu är det dags för en ny Danmarksresa igen och det ska bli så härligt. Har bara übermycket att ta reda på innan jag kan åka i natt... men det fixar sig nog...
Kram
Pia

Anneli sa...

Oj, så mycket härligt pysslande du har på gång..........

Visst är det skoj när inspirationen flödar?

Kram Anneli.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Morsning
Det ska bli väldigt spännande och se din väska, eller väskor, det är ju två. Idag ska jag försöka piffa till lite vid entrén, men det är svårt, vi har ju nordeuropas fulaste trappa.
Ha en fin skapardag
Kramar
AnnaMaria

It's me sa...

It all looks very nice !!...spring kisses from me...xxx..

Unknown sa...

Jag blir så himla glad när jag är inne här och hälsar på. Jag vet precis vad du pratar om när kreativiteten flödar....

/Lotta