Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

fredag 11 maj 2012

Skört...

Ibland är det som om själen känns lite extra skör...
Lite extra känslig...

Sådana tillfällen tror jag att det är viktigt att vara "snäll" mot sig själv.
Att göra sådant som man mår gott av.

För det är som om allt blir förstärkt liksom.

Det svåra känns svårare.
Det jobbiga känns jobbigare.
Det ledsamma känns ledsammare.

Men, vid sådana tillfällen har jag också märkt att jag upplever att;
Insikterna blir fler...
Styrkan inom mig blir starkare...
Tacksamheten blir bara större....
Och, det vackra blir bara vackrare...

Så, de där tillfällena - när det kan kännas som om själen är lite extra skör - var extra noga med att välja det som duplicerar sig på bästa sätt. Det som ger den allra bästa utdelningen, den bästa effekten.




Är så otroligt glad och tacksam för alla härliga möten hos Gúa och hos Marie.
Tack alla ni som kom fram och presenterade er. Det berikar min vardag så otroligt mycket, att tänka på alla vänliga människor som tar sig tiden.... Som bryr sig om....


Trevlig helg till er alla!

13 kommentarer:

Vida sa...

du skriver så man blir lycklig..orden och raderna är balsam för själen och så sanna..

ljuvliga bilder;)kram

Vidavembörjarbakamittinatten;)

Rummet för välbefinnande sa...

Vida - du underbara......
Är så otroligt glad och tacksam för att vi fick oss en liten pratstund hos Goa. Du spred ett solsken den där regniga dagen :)
KRAAAAAM

Lilla Blanka sa...

Kram min fina vän..!
Vackra ord och vackra bilder <3

Gonatt, ha en riktig fin helg nu
Mia

Johanna Stålros sa...

Så kloka ord, som jag ska tänka lite extra på nu när mitt eget liv är så skört...
Önskar dig en fin helg.
Kram Johanna

LissasVita sa...

Du skriver det så fint...så sant det du får fram.Så viktigt....Och ur insikterna har vi vår möjlighet att växa...höja vår ribba ,när vi skalat av..visst är livet aldeles underbart... Kramen Lisbeth

Marie sa...

Oj, oj oj, Mia så kloka och vackra ord, blir alldeles rörd. Du berikar definitivt min vardag!

Underbara bilder!

Många kramar
Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ha en bra helg Mia, hoppas vi slipper regn idag.
Kramar och vi hörs
AnnaMaria

♥ Pia... sa...

Du lilla kloka människa... skriver rakt in i hjärterota.. kram..Pia

Vita små hjärtan sa...

Vilka härliga bilder! Jag tänkte presentera mig men det var så otroligt mycket folk så du var så upptagen!
Det var en så trevlig lördag!
Kram Agnetha

idémakeriet sa...

Så sanna och underbara ord Mia!
Ta hand om dig och njut av det fina.
Vilka härliga bilder du bjuder på idag, me like.
Jag har fångat en solstråle till dig idag, ska posta den och då kommer den i brevlådan inom kort.
Varm kram Gerda

n o r d i n g å r d e n sa...

Så sant, ja, ibland är själen extra skör...

Livet...

Hallå där, men oj va läcker grönblå gammal hängare för förklädet, jätteläckert verkligen!!

Vår el ska jag säga hösthälsningar från Nordingården, det stormar vågrätt!

kråke sa...

mmm...jag njuter av ord och bilder....:)) Du har den där förmågan att sprida värme omkring dig och det är så roligt att få ta del av den värmen:)

Kram goa och ha en härlig start på veckan:))

kråke

Designe sa...

Så sant så sant! Bra och tänkvärt skrivet! Du är så klok!

Så himla vackert du gjort i fönstret! I like!

Snart ses vi! :)
Kram