Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

onsdag 18 juli 2012

It´s sooooo fluffy.....

Jag lever fortfarande kvar i rosendröms-världen tror jag. Håkan brukar kalla dessa ljuvliga rosor för fluffiga, och det är ju precis vad de är.

Som fluffiga, vackra, doftande bakelser (kan ju ha skrivit de här raderna tidigare, och jag kommer säkerligen att skriva dem igen, och igen, och igen.....   *ler stort*)

Jag har ju drömt om att få uppleva sådana här rosor - och nu fick jag äntligen det.


Det är mycket som jag har drömt om som har slagit in faktiskt.

Jag inser det när jag blickar tillbaka lite grand och gör en av mina återkommande livsinventeringar. 
Ni vet, stanna upp så där - lite då och då - och bli medveten om vad det faktiskt är som man går och säger och tänker och önskar sig i den vanliga vardagen. 

Bland annat så har jag önskat mig sådana där små porslinsformar med lejonhuvud på. Jag har letat på loppisar, men jag har inte hittat någon alls. Så var det någon som sa att de är jättesvåra att hitta. Det är då som det är lätt att bli lite otålig och kanske till och med ge upp sin lilla önskan......

Men, ett tu tre så fanns det en där till mig. Yiihhhaaaaa!!!!!
Japp, då släppte jag taget och letade inte alls som jag gjort förut. 
Guess what?
Jo, då helt plötsligt fanns det en till för mig där.....

Och, det är väldigt ofta som det har varit så faktiskt.

Behöver jag överhuvudtaget tillägga att jag väääääldigt mycket önskade mig att vinna boken "Vintage by Nina"

Guess what - igen?!

Jo, förra året så vann jag den!

Ibland har man tur alltså. Och visst är det lätt att tycka att det låter lite naivt så där. Ja, men vaddå? Springa runt och önska sig en massa saker på detta viset och sedan, lite rosaskimrande så där, vänta på att det ska slå in och bli verklighet. 

Ja, om ni tror att det är så jag lever mitt liv så kan jag bara sticka hål på den bubblan direkt. Jag lever inte ett rosaskimrande, naivt liv - utan det handlar nog snarare om att jag har blivit mer medveten om vad som får mig att må bra, vad jag önskar att få uppleva i mitt liv. Det är där drömmarna kommer in. Sen är det ju inte alltid så att allt slår in.... I alla fall inte direkt *ler stort*



Men, nu förstår ni.....  Förra året när Mia och Gúa var här och semestrade hos oss, med sina familjer - då pratade jag med dem om en annan önskan som jag hade......  Då...... För ett år sedan......... Något som jag skulle kunna tänka mig i framtiden, men när tiden var rätt liksom.........

And - GUESS WHAT - IGEN!!!

Helt plötsligt så sitter jag här och inser att det faktiskt är så. Tänk att jag pratade med dem om detta för ett år sedan, och nu så är det dags. Och, detta tack vare att det är så många pusselbitar som fallit på plats den senaste tiden. 

Ja, återigen så kanske en del kommer att lyfta lite förvånat på ena ögonbrynet när jag kommer att berätta om mina planer. Men, jag kan bara säga att jag är väldigt glad just nu. Det här ska bli så roligt alltså. Och som vanligt så händer det mesta på en gång, så i nästa inlägg tänker jag faktiskt berätta för er vad som är på gång. Och fram till nästa inlägg så ska jag planera en del minsann......  

--------------------------------------------

Nu ska jag gå och lägga mig och sova. Jag kanske ska ta och drömma mig bort i ett fluffigt rosenhav...... Det vore väl något det?!...


9 kommentarer:

Johanna sa...

Vad spännande det låter!

Kram Johanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Har du vaknat än, eller drömmer du om rosor och nya planer. Det är gott och läsa att du är så positiv, och då blir ju allt så bra också, och det vet jag att det kommer bli för dig. Nu är jag hemma några dagar, får ju underhålla gubben lite också...fniss.
Vi hörs
Kramar
AnnaMaria

kråke sa...

Nämen nu är jag så nyfiken att jag håller på att spricka...:)))))

Berätta snart du fina:))))

Kraaaam på dig:)

kråke

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

18 är bra, jag kommer. Men vi får maila. Hör av dig om jag ska ta med något på söndag i inlägget, du vet vad.
Kramar
AM

Hanna sa...

Så otroligt vackra rosor och andra fina bilder också.'Tack för att jag fick titta in här hos dig där du har det så fint.
Kram
Hanna

Marie sa...

Men nu blir man ju hur nyfiken som helst Mia, spännande!!!!!

Trevlig kväll!
Kramar Marie

LissasVita sa...

Så glad jag blir när jag läser din berättelse....vi är ju skapare av våra liv....och du är i ett härligt flöde....Jag själv skulle just nu behöva en spark där bak....Jag kan ju detta och är nog alldeles för lat just nu....Kramen Lisbeth

Queen of Kammebornia sa...

Att drömma sig bort i ett fluffigt rosenhav, det låter fint det! Det tror jag att jag också ska göra nu!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vad vore livet utan små o ibland stora dagdrömmar !!! Dröm på vettja ! Hej förresten...vilken vacker blogg du har...jag kommer gärna tillbaka !

Kram anette