Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

onsdag 1 augusti 2012

Absolutely fantastic!


I söndags hade jag, Marie och Carina en heldag som var helt fantastisk (saknade dock Mia som var sjuk...) Den gav så mycket påfyllning i mina energidepåer så nu tror jag att jag har fått bränsle nog att klara av hela flytten som ligger framför mig... *ler stort*

Om inte annat så har jag fått så otroligt mycket inspiration till möblering och inredning så jag knappt orkar vänta tills jag får börja göra i ordning i lägenheten. 

Tänk hur det är när man träffar goa vänner så där, som delar samma intresse för inredning. Man kan stå och prata om någonting och helt plötsligt bara så försvinner blicken bort för en kort stund... 

Oj, förlåt - jag kommer på mig själv också är jag tillbaka i samtalet igen. Ja, så går det en liten stund och man pratar glatt vidare om ditten och datten. Sen händer det igen - vips bara så är jag helt förlorad igen. I något av det absolut vackraste jag någonsin sett. 

Och det var ju precis så det var när vi hälsade på hos Anna-Karin. Hela tiden såg jag något som var bland det vackraste jag någonsin sett. Tänk att uppleva den känslan hela tiden så där. Nästan så jag undrar lite grand om jag inte fick mig en så pass stor dos av detta besök så att jag nu har blivit näst intill beroende av allt detta vackra?!?!...

Tusen tack Anna-Karin för en makalös inspirationskick!










Vi hade planerat ytterligare ett besök efter att ha varit i detta vackra, vackra hem. Vi åkte nämligen vidare till Kungälv, där vi togs emot av Lionel och Agnetha som har Suedeco.  Det blev en trevlig invigning av deras nya showroom, och vi fann minsann en del godbitar där alla tre. Ja, man kan väl rent utav säga att vi kunde stilla våra inredningslustar lite grand. 

Titta gärna in på Suedeco.se, just nu har de sommarrea 20%.





Men, Mia....
Köpte du saker?
Du som ska ha loppis!!!


JAPP - det gjorde jag minsann! Så, det betyder väl helt enkelt att jag får plocka fram mer saker till flyttloppisen/försäljningen den 18 augusti. 

Det ska bli så spännande och så roligt och jag hoppas att många av er kan komma. Flera av mina goa bloggvänner kommer att vara med den dagen, och jag är så tacksam för att flera av er har lagt ut på sina bloggar om min flyttloppis/försäljning. Tack - ni är så omtänksamma! 


Nu har jag unnat mig några dagar då jag tagit av mig skorna, doppat fötterna i vattnet och bara vilat. Det har varit så avkopplande och så otroligt skönt. 

Snart kommer jag tillbaka här och visar lite fler bilder på saker som kanske kommer att dyka upp på flyttloppisen/försäljningen. Ja, så kommer det att komma lite mer information också....

I nästa inlägg alltså!


Vill ni se fler bilder från vårt äventyr, titta in hos Marie, Vita Ranunkler och hos Carina, Made in Persbo.

Vill samtidigt passa på att tipsa om att Marie har tvåårsjubileum nu till helgen.
Underbara butiken Vita ranunkler.
Absolut värt ett besök!



12 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Jeg er bare så heldig som fant denne vakre blogg:)
Noe så skjønt, dette er jo bare helt fantastisk:)
Akkurat som jeg drømmer om:)
Masse nydelige bilder og kjempe kos å les hva du forteller:)
Ha en herlig kveld

Klem Merete

Anonym sa...

Tack Mia för alla vackra ord! De går rakt in i hjärtat!
Även om jag är hemmablind och inte ser allt det ni ser:-)))
Kram
Anna-Karin

Anonym sa...

Hej,så vackert hem kan inte sluta titta . Vill flytta in. Mvh Lena

Lilla Blanka sa...

Så underbart fint, och vilken härlig dag ni fick..!
Sånt lever man på länge :))
Idag är jag nästan pigg som en lärka igen, gött!

Kraaaam
Mia

kråke sa...

Så vackert hem:)) Hoppas du har det bra i flyttrushen;))))

Kraaaaam fining:)

Kråke

Designe sa...

Åh va härligt det låter! Vilken trevlig träff och vackert! Låter superhärligt att doppa fötterna..Har endast badat en gång i sommar! Härligt med vila i alla fall!
Tack för dina fina ord om bilderna! Älskar kläderna!:) Ha det gott! Kraam

Millas hem sa...

Så gott ni haft det! Kan ju inte bli annat än jättetrevligt med kompisar med samma intresse! Ljuvliga bilder!!
Kan tänka mig att inredningsvenen pulserade extra hos er! Stor kram till dig från mig!!

Bitte sa...

Hej fina du!

Hoppas det går bra med flyttröjet! :-) Jag kan tänka mig att det är mycket att gå igenom och fixa med. Jag läste att AnnaMaria med flera kommer att vara där och hjälpa dig den 18:e, vad glad jag blir att du kommer att få hjälp med allt :-).

Jag hade själv planer på att åka ner, tills jag kom på att det är Formex den helgen. Typiskt...

Jag förstår verkligen att du blev hänförd av alla vackra saker hos Anna-Karin, jag satt här och suckade och stönade och log om vartannat när jag såg bilderna från hennes hem! :-) Och vilka underbara saker hos Suedeco, wow, säger jag bara... :-).

Ha en fin helg i sommaren!

Många kramar
Bitte

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilket underbart hem ni har varit till..och vad härligt att vara på en sån tripp med likasinnade !! Lycka till med flytt och loppis..så spännande..
Kraaam Anette

LOPPISLIV sa...

Vad roligt med en tur med likasinnade väninnor, det ger både kraft och positiv energi :-))

Och vilket underbart hem ni besökte. Jag är en av dem som beundrar detta vansinningt vackra hem, seden jag första gången såg det i magasinet. Tack för att du delar med dig av så många fina foton. Det måste varit härligt att se detta "live" :-)

Ha nu en fin dag! Kraaaam Paula

Hanna sa...

fina bilder.
kram
hanna

gamla skolan sa...

Låter som ni hade en fantastisk dag !! Vilka fina bilder !
Kramar // Susanne