Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

måndag 24 september 2012

Chi è Mia? Sono io

Kan ni tänka er va?!...

Ikväll har jag varit på nybörjarkurs i italienska. Ahhhhh, när jag satt där i bilen på väg hem efteråt så pratade jag på allt vad jag orkade. Men, det var ju inte någon rinnande italienska inte...
Å nej då!

Det var en osammanhängande blandning av - de ytterst få - italienska ord som jag kom ihåg (för hjärnan var ganska full vill jag lova) och sedan maxade jag det hela med lite franska ord som jag lärde mig när vi var i Frankrike förra året. 


En salig röra med andra ord!


Och, jag kände mig nästan lite salig jag också faktiskt...


Arriverderci...
A presto...


7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei:)
Kan tenke med det var utrolig mye nytt og vanskelig å lære seg:)
Men så gøy at du tar språk kurs:)
Skjønner godt at hodet er fullt av nye inntrykk og ord:)

Klem Merete

G:a Affären sa...

Ciao Bella!

Det är alltid roligt att lära sig något nytt och språk har man ju altid nytta av.
Tänk att kunna italienska flytande, för mig låter det så sensuellt och temperamentsfullt.

Kramar
Cia

Lilla Blanka sa...

Bongiorno signorina!

Ahhh så du har börjat nu, sååå kul!!!
Ja italienska är så underbart språk... Amore :)))

Kram
Mia

Blommiga Rutan sa...

Åh, så roligt att läsa italienska!
Ett sånt härligt språk!
Själv kämpar jag på med franskan, sååå svårt. Men roligt!

Kram Anncathrine

LissasVita sa...

Så härligt..min väninna har nu i flera år varit en månad i Florens och läst just italienska..var och hälsade på henne 09 i den vackra staden ...Lycka till,kramen Lisbeth

Bitte sa...

Italienska är ett av de vackraste språk jag vet, förutom franska :-). Vad roligt det måste vara att lära sig! Jag förstår att du har huvudet fullt av vackra fraser nu :-).

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

Anne Solveig sa...

I morse läste jag just Franciskus bön på Italienska för min man.. visst är det ett underbart vackert språk.. Har du läst "Eat pray & Love av Elisabeth Gilbert.. eller sett filmen.. Där hon förverkligar en dröm att åka till italien och läsa italienska.. blir lite inspirerad att själv läsa Italienska.. vi var ju i Italien i våras...Kram Anne Solveig