Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

tisdag 13 november 2012

Helt fantastiskt!

Sitter här och nyper mig lite grand i armen, för aldrig kunde jag väl drömma om att jag skulle få så otroligt fin respons när jag berättade om mitt nya jobb. 

Alltså, det känns så roligt så ni anar inte...

Jag bugar och jag bockar av tacksamhet, och jag blir till och med lite rörd för att ni kan så fina ord om mig! *lycklig*

För tillfället så jobbar jag tredubbelt faktiskt, så det är väl inte direkt någon överskottstid som ligger och kittlar min vardag just nu. Men, det är så härligt att få göra sådant som jag mår bra av, och då byter helt enkelt det ena roliga av det andra...

På torsdag är det dags igen. Då ska jag till butiken i Charlottenberg - Noll54 - och det riktigt kliar i fingrarna känner jag. Längtar efter att få plocka, att få ställa iordning och göra fint, att få arrangera, att få njuta och att få drabbas av den där härligt pirrande känslan! 

Ja, och fram till dess ska jag passa på att njuta en del av stunderna som ges här hemma. När vi var hos Gúa så köpte jag nämligen med några saker hem.... Ja, inte trodde ni väl något annat?!?!

OMG säger jag bara. Om en bil kan vara tålmodig så har min definitivt skolats till att bli det. För oj så fullpackad den brukar vara på våra resor! Såååå maximalt utnyttjad i längd, bredd och höjd!

Den här gången så var det en ganska "lång historia" som skulle få plats, och det såg lite småbistert ut ett tag faktiskt. För det är ju liksom ett måste att man ska kunna använda växelspaken utan bekymmer och här körde det ihop sig aningens för mycket helt enkelt. Nog för att Mia är tålmodig och kör lugnt, tryggt och sansat - men det här hade hon bara inte gillat. Det insåg ju både jag och Gúas man när vi försökte få in den där tingesten med lite halvdant resultat. Men, helt plötsligt så dök det upp en sådan där gammaldags glödlampa strax ovanför den hjälpsamme makens huvud och sedan var allt kirrat och klart. Och den "långe" gjorde sedan bara lite, lite intrång på det heliga utrymmet runt växelspaken.

Ja, så vi kom hem utan bekymmer den här gången också, och nu står han placerad inne i vardagsrummet - lång, reslig och riktigt vacker. Tycker jag i alla fall.... 

Bilder ska ni få se snart, men tills dess får ni väl helt enkelt gissa er fram till vad det kan vara för något. 

Här ser ni i alla fall en av hyacinterna som fick följa med från Gúa´s butik - Mor Ágústas garage. Den ger mig lite längtan och julförväntan faktiskt. 


Ta väl hand om er och njut en stund i vardagen!

8 kommentarer:

Anki sa...

Jag har ju sett den stiliga och är inte så lite avis;) Meeen han passar ju perfekt hos dig så ok då!

Tack igen söta!
Kram!

Anonym sa...

Koselig at du trives i din jobb . Gøy å holde på med oe man liker
Nydelig bilde:)
Sov godt
Klem Merete

Lilla Blanka sa...

God morgon Mia!

Härlig bild! Jag har också min hyacint på soffbordet och myser varje gång jag ser den. Fina minnen :))

Men jag är ju totalt trög alltså...Noll 54, ja då tänkte jag ju på den butiken som vi var i när vi var uppe hos dig. Charlottenberg, det fattade ju inte jag att det var en annan butik :)))))) Jag kan ju inte det där med områden i Karlstad liksom, hihi.

Ja, det blir iaf som jag skrev i mailet, alldeles perfekt för dig med detta jobbet. Så himla kul!

Lång-saken ja, haha den såg jag inte när du och T stuvade in i bilen, men det var ju inga problem att köra :)
Den är säkert snygg hos dig, precis Mia-stil, så det skall bli spännande att se den på plats.

Nu är det dags att ge mig in i rond 3 med skänken ;))

Kraaaam
Mia

lisashus sa...

Grattis till det inspirerande jobbet i butiken! Det låer som om de fått tag i helg rätt person! Åh, så kul för dej!

Vad det kan vara för "lång" grej har jag ju ingen aning om men man får ju sina aningar...!:)
Lisa

VACKRA hem och interiör sa...

Åh, det är nog något som är helt underbart... visa snart!!!
Kram

Photo by Maria sa...

Vad nyfiken jag blev nu då..
Men kan tänka att det är ngt snyggt för det är ju bara snygga saker du visar här =)

Kram Mia

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Känns så längesedan jag tittade in till din fina blogg men nu skall jag ta igen missade inlägg, passar bra eftersom jag håller på att kurera mig med piller och varma drycker för att snabbt som bra den få Teneriffa-bacillerna att lämna min kropp.
Grattis till det nya jobbet på Noll 54, de kunde inte fått en underbarare och kompetentare medarbetare, de visset vad de gjorde.
Ha det nu så trevligt och gott kära vän!
Raina

Blåbärs och smultronstället sa...

Detta låter spännande, jag blir så nyfiken.
Hoppas du hade en lika härlig dag på det nya jobbet idag!
Jag skulle också vara så nöjd om jag jobbade i en sådan fin inredningsaffär.
Trevlig helg!
Susanne