Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

lördag 16 november 2013

Glänta lite på dörren...

Förra helgen köpte jag hyacinter. Orkade liksom inte hålla mig längre. Tiden fram till jul går så fort och det är så mysigt att "glänta lite på dörren" så där och få små glimtar av allt det där mysiga. 

Har plockat fram hängen som fick pryda granen förra året. Får se vart de hamnar i år.

Jag gjorde dem för flera år sedan och jag tycker fortfarande mycket om dem. Tog en gammal kakform som jag bankade ut med en hammare. Se till att skydda underlaget bara! Själv har jag ett gammalt städ som jag brukar använda när jag skapar. Sen tog jag lite spillbitar av ett nätaktigt tyg (sorry mina okunskaper när det gäller sy-saker) Jag vet vad jag vill ha, vilken känsla det ska förmedla och vad det sen heter bryr jag helt enkelt inte om. Klistrade fast det på den utbankade kakformen, strödde på lite glitter, stämplade ett motiv på en bit papper och klistrade det ovanpå allt. Sen spikade jag hål upptill och nedtill, plockade fram tången och ståltråden också fick det bli en prisma som dekoration nedtill och sedan några snirkliga trudelutter upptill så att det går att hänga upp. 




Då gjorde jag även hängen av gamla dukar. Stärkte dem med lim också trädde jag dem på grovt snöre också lade jag in lite pärlor emellan. Ja, de har fått vara med i några jular nu, men som sagt - de får allt vara med den här gången också. Gillar återbruk och att jag kan variera hur jag vill dekorera med dem. 




Hyacinterna placerade jag ut på lite olika ställen här hemma och en hamnade i en loppisfyndad såsskål på ett av borden i vardagsrummet.




Tog en kopp kaffe förut och bläddrade lite i en julbok. Gaaahhhhh - fick sån inspiration och såg massor med saker framför mig som jag vill göra. Det får nog bli lite glögg, julmusik och skaparverkstad ikväll tror jag. Ska stilla mig lite bara för jag har en del jobb att göra först......

Önskar er alla en riktigt bra helg!

5 kommentarer:

lisashus sa...

Så fint du har gjort och de första hyacinterna känns alltid lite speciellt! Köpte mina första idag!
Ha en fortsatt skön helg!
Lisa

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Jättefint pynt! Tycker det är roligt och extra mysigt med handgjort pynt.

Kraaaam och ha en fin kväll, så hörs vi på någon av kanalerna :))
Mia

Anonym sa...

Ååååå...den var jo bare utrolig nydelig og for en kjempe idee du deler med oss:)
Kjempe koselige bilder:)
Ønsker deg en herlig kveld
Klem Merete

HWIT BLOGG sa...

Jättefina saker du gjort! Imponerande verkligen...saknar att pyssla, hoppas tiden kommer ifatt mig snart!
Ha en fin kväll,
Titti

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästaste Mia
hihi.. du e verkligen kreativ å pysslig......
hoppas allt e väl..
å missa nu inte.....

BLOGGPARTYT

fortsätter.
massor med fint att se.
Välkommen
HåkanBråkan