Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 15 december 2013

En gåva!

Julen börjar smyga sig in här hemma, men det är fortfarande väldigt sparsmakat faktiskt. Plockade lite kottar, grenar och mossa när jag, Mia och Marie hade adventsmys hemma hos Carina för några veckor sedan och det har jag använt mig av när jag dekorerat här hemma. Har lindat in hyacintlökar med mossa och lite grovt snöre. Sen har jag plockat fram lite gammaldags julgranskulor och trumpeter. Till det massor av levande ljus, och det är en skönt vilsam känsla över det hela. 

Just nu är jag helnöjd med det stillsamma, men vi får se under veckan som kommer om jag "jular" till det lite mer. Skönt att ta det som det kommer. 


I fönstret står det en liten vaddfigur som jag knåpade ihop hemma hos Carina när vi hade vårt adventsmys. Tanken var att han skulle få sällskap av en vaddflicka också, men hon har liksom inte fixats till än. 


Förra året så vek vi stjärnor av gamla notblad och de har jag plockat fram i år igen. Roligt med lite egenskapade saker. 



Ja, också är jag jätteglad för en gåva som kom med posten i förra veckan. Vintage by Nina - Among vintage & friends. Den nya boken! Jag vann den hos goa Tracie när hon hade en utlottning i sin butik My Petite Maison. Vilken fin julklapp, eller hur?!? Eller som present kanske - för idag fyller jag år. 

I vilket fall som helst så är jag väldigt glad för den - Thank you dear Tracie! 




Nu blir det soffan, en go filt och en film. Det blir en fin avrundning på en bra dag! 

Ha det gott!


7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Mia! Och det var en väldigt fin vaddkille du gjort, han ser gammal ut.
Ha en toppenkväll
Kramar/AM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis på din födelsedag och också till den fina vinsten!! Vilken fin vaddpojke du gjort...och visst är det fint med lite sparsmakad jul...Önskar dig en skön kväll!
Kram,
Regina

Lilla Blanka sa...

Gokväll Mia!

Jag har oxå tagit det lugnt med julandet, det viktigaste är att inte komma in i nån hysterisk julstress tycker jag, utan behålla myskänslan. Sen kanske jag inte hinner med allt, men det gör ingenting. Det blir jul ändå ;))

Underbara bilder, så vilsamt och fint!!,

Kram o grattis igen :))
Mia

Anna Stenberg sa...

Grattis! Och vad fint du har gjort! Hoppas att ni får en fin vecka! Kram Anna

hemelswitwonenmetbrocante sa...

Hi, I like the things you made, can I find a description of the stars perhaps? I am very curious for the new book of Nina, I might order it too. Have a nice day,
Bertha

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen som har vært:)
Håper du har hadde en flott dag:)
Så nydelig og enkelt du har pyntet:) akkurat som jeg elsker:) den lille mannen og de stjernene var bare nydelige:)
Ønsker deg fortsatt herlig uke
Klem Merete

Anna Stenberg sa...

God Jul & Gott Nytt År! Kram Anna