Rummet för välbefinnande

Rummet för välbefinnande

söndag 27 april 2014

Förberedelser

Underbara tid! 

Får så mycket extra energi av solen, av värmen, av blommorna, av våren. Och det är bra. Riktigt bra! För extra energi behöver jag nog just nu hi hi.

Det är så mycket roligt på gång så jag vet inte riktigt hur tiden ska räcka till liksom. Och även om det är mycket att göra så lägger jag också in tid för "reflektion". För jag vill ju stanna upp lite grand då och då så att jag hinner med att njuta av den där goa känslan av "roliga-saker-som-händer". Annars missar jag ju allt det, och det vill jag ju inte. 

Det kan räcka med en 10-minutare ibland. Då bara stannar jag upp också toknjuter jag av det där som är bra just i den stunden. Sen har jag massor av ny energi till resten som ska göras. 

Under veckan ska jag prismärka och packa loppissaker för lördag den 3 maj är det dags igen för årets loppis i Hjo. Läs mer här


Sen skapar jag så det står härliga till. Jag sågar, jag filar, jag bankar och jag löder. Och det är sååå roligt. Själen slår lyckovolter och jag tycker att det är helt fantastiskt att jag kan bli så lycklig av dessa stunder med såg, hammare, städ och brännare. Och för att balansera upp stillasittandet så bryter jag emellenåt av med lite egenkomponerad yoga. Det kan nog se lite roligt ut skulle jag tro. Ena stunden i fullt fokus framför hyvelbänken - och i nästa stund står jag på huvudet med benen mot en dörr och andas in livet. 


För tillfället blandar jag lite mellan att göra inkomna beställningar med att skapa silverringar i lite olika utföranden. 


Också blir det lite återbruksskapande förstås.  

Nu ska jag snart plocka fram kameran, för idag ska jag fota lite smycken. Men innan dess tror jag minsann att det får bli en sån där 10-minutare... 


Ha en riktigt fin dag!




3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina ringar Mia, du är duktig. Roligt och åka på loppisen, du börjar bli proffs på sånt. Har ju sett dig packa bilen.
Lycka till och kramar
AnnaMaria

Lilla Blanka sa...

Hej!
Det låter riktigt bra tycker jag! 💙
Förberedelser, ja, jag får nog lägga kvällarna till det, för jag har bara njutit i helgen :))
Kraaam

Annas skattkammare sa...

Visst är det härligt att njuta! Och det är en konst att verkligen kunna göra det.
Då ses vi på lördag!
Kram Anna